Kääärlek!

I dagarna utkommer en ny bok i redaktion av Siv Widerberg, känd barnboksförfattare - Käärlek. 61 texter i kärlekens tecken.  I den finns förutom bidrag från barn, ungdomar och andra författare utdrag ur två av mina böcker om Emma, som ges ut på Argument förlag. Hoppas det inspirerar ännu fler till mer läsning!

"Käärlek" ges ut på En bok för alla, vilka månar om att ge ut kvalitetsböcker till lågt pris.  Säkert är det många som har sett dessa böcker på skolor runtom i landet och kanske själv läst en och annan titel! Att böcker inte ska vara givna en liten priviligerad grupp gillar jag. Det är ju också en anledning till att jag själv, förutom facklitteratur, skriver just lättlästa barn- och ungdomsböcker för dem som kanske annars inte har så lätt att läsa av olika skäl.

I övrigt har väl ingen missat att det snart är dags för årets bokmässa i Göteborg! Som vanligt blir det säkert en spännande blandning av nya böcker, möten med kända och okända författare och förläggare och en känsla av utmattning....  I år har jag "bara" mingel hos Liber, där vi ska fira nya läroboken Sexologi och middag med Argument inplanerat på den korta tid jag har möjlighet att vara med.

Men innan dess är det helg - skånehimlen har blå fläckar och det verkar som att vinden har lagt sig lite i Slottsparken utanför. Snart dags för ledighet, besök av äldsta dottern och gåbortmiddag med vänner. Också kul!




, , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0