Hemma igen

Då är årets nordiska sexologikonferens över för denna gång! Vi träffades i gamla stan i ett råkallt Tallinn och hade några intensiva dagar med föreläsningar, workshop och seminarier. Den estländska styrelsen var mån om att vi även skulle äta gott och ha trevligt, så kvällarna bjöd på bubbel och bankett med bland annat dansuppvisning.

Även om jag förstås passade på att prata med gamla och nya kollegor och masterstudenter i sexologi så prioriterade jag att intervjua så många yrkesverksamma sexologer som möjligt i mitt professionsprojekt. Det är spännande att ta del av engagerade och kunniga människors berättelser om sitt yrkesliv och att höra hur många olika arbetsplatser som faktiskt har sexologisk kompetens.

Jag bodde på Merchant's House Hotel, som verkligen kan rekommenderas med sina fantastiska rum varsamt renoverade från medeltiden. En kort promenad i Old Town hann jag också med, innan det var dags att åka hem.

Nästa år är det dags för Oslo att vara värd för NACS-mötet och som vanligt är vi många som längtar till nästa "släktträff"! Och dessförinnan är det dags för nästa världskongress, som 2011 är i Glasgow!




Wenche, ny masterstudent, och Jack, snart gammal...;-)









Kommentarer
Postat av: Elin

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 03:14:40
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Lotta

Nej,men kul att du gillar den iaf! Ha det bra!

2011-07-13 @ 12:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0