Post Conference Syndrome

Väl hemma efter från EFS i Porto känns symptomen på PCS igen. De kan se lite olika ut, men oftast yttrar de sig genom trötthet, förnöjsamhet, tomhet eller en känsla av saknad och längtan till nästa konferens.

I Portugal tittade många på docent Lars-Gösta Dahlöf och konstaterade att hans stora och ansvarsfyllda uppdrag som värd för förra årets världskonferens i Göteborg nu är över! Visst var hans lyckliga och nöjda leende i Porto tydliga symptom på PCS !;-)

Faktum är att det kan räcka med genomförandet av en muntlig presentation på engelska i internationella forskarsammanhang eller medverkan i en kommittee eller styrelse med medlemmar från hela världen. Efter kommer den välbekanta känslan av PCS.

Ett sätt att bota PCS är att så fort som möjligt sikta in sig på nästa konferens, där nya utmaningar kan antas och där nya möten kan skapa ännu fler spännande forskningssammanhang! Genast bokar jag in världskonferensen WAS i Glasgow nästa år i min kalender och konstaterar att jag troligen åker dit två gången, då även No Mind Left Behind har sin stora konferens där jag är inbjuden som keynote speaker.

Men innan dess ska jag pusta ut, ta ledigt idag och imorgon, tvätta och städa och förhoppningsvis pyssla i trädgården när/om regnet upphör.  Det är tag till nästa resa - förutom nästa veckas vanliga skånetripp - och som tur är har jag mer än sju sekunder på mig för det är skönt att vara hemma nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0