Ankomst Porto

Så kom jag hit till slut ändå; har precis registrerat mig till den 10th Congress of the European federaton of Sexology. Efter en flygtur - lite längre än jag trodde, och något försenad kanske pga vulkanmoln (även om de svenska nyheterna verkade veta mer om det, än vi som satt i planen) - med trevligt resesällskap men också med onda öron av lufttrycket, så landade vi till slut i hamnstaden Porto i Portugal tidigt i går kväll. Jag gick och la mig tidigt för att kurera mig och då jag även visste att ett tidigt morgonmöte var inplanerat med Scientific Committee.

Regnet har lättat och solen skiner, även om värmen är som en vanlig svensk sommardag - dvs rätt svag. Mötet gick bra och vi har diskuterat mål och visioner med vår grupp, förutom de uppgifter som ingår i vårt uppdrag i världsstyrelsen. Dessa innebär till stor del granskande av abstracts inför internationella konferenser och därmed också försäkran om hög vetenskaplig nivå.

Redan nu har jag träffat en intressant kontakt i Professor Erwin J Haeberle, som berättat om hans världsomspännande webb sajt med kurser och bibliotek i sexologi. Gå gärna in på Archive for Sexology och bli imponerad!

Efter en god laxsmörgås till lunch ska jag nu skynda mig till nästa möte, som rör planeringen av Sexual Health Day 4 september och därefter styrelsemötet i WAS. Sen blir det öppningsceremoni och midddag med den portugisiska sexologiföreningen. Ja, det gäller att ta lite näsdroppar och alvedon emellan men jag känner redan hur krafterna börjar återvända. Det är kul att träffa kollegor, som man känt nu i mer än tjugo år - nästan som en familjeträff! Men som tur är kommer det varje år lite nytt blod också - annars hade sexologin riskerat att stagnera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0