Vårens highlights

Dags att summera våren nu när terminen närmar sig sitt slut och sommarledighet hägrar! Bäst och sämst? Roligast och jobbigast? Bäst är nog att fokusera vårens highlights!

I början av året var det nystart för pionjärprojektet om sexuellt risktagande bland unga som är intagna på statens ungdomshem. Doktorand Malin LIndroth började då sin SiS-Sex-Tour 2010 ;-) och är fortfarande på vägarna i full fart med att samla in enkätsvar. Studien fortsätter med intervjuer av de unga till hösten.

Det här var också sista terminen för den första kullen masterstudenter i sexologi. För min del blev det kursansvar för tre kurser, vilket kanske var lite för mycket... Men det var också kul att följa dom "to the bitter end!";-) Professor Sven-Axel Månsson och jag firade förra veckan på restaurang med ett nöjt men kanske lite utmattat gäng efter uppsatsoppositionerna.

På en av kurserna ingick en konferens med undertecknad och fotograf Elisabeth Ohlson Wallin på temat Funktionshinder och Sexualitet. Så här glada var vi efteråt tillsammans med arrangören Region Skånes representant Hans Knutagård!




Efter mycket slit var även manuset för tredje upplagan Sexologi klar! Medredaktör P.O. LUndberg och jag hade slitit hårt under lång tid, men också haft mycket roligt och trevligt under arbetet med 54 författares bidrag till den tvärvetenskapliga antologin. Även han och jag ska fira så småningom på Riksstämman i Göteborg!

Precis så här i början av sommaren så startar jag ytterligare två forskningsprojekt, och flyttar dessutom till Centrum för professionsstudier vid Malmö högskola. Skönt med eget rum efter trångbodda år på Fakulteten för Hälsa och samhälle, men jag kommer sakna den vardagliga kontakten med mina kollegor där även om mina nya verkar toppen! Så därför har jag bokat in luncher och seminarier på HS redan nu, för att kunna få det bästa av två världar!:-)

Och på det personliga planet är det jättekul att min sons band Marissa Burns Trey har fått en spelning på Hultsfredsfestivalen bland annat. Så snart har vi mycket spännande att se fram emot i sommar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0