Var ligger The Kinsey Institute?

Forsta dagen nar jag fragade efter Kinsey Institutet inne pa universitetsomradet sa var det faktiskt flera som inte visste. Detta forskningsinstitut som ar sa beromt ar alltsa inte lika valkant i Bloomington som pa andra stallen i varlden. Jenny gavs sig ut bland studenter, for att fraga vad de visste och sa har svarade de:



Kanske skulle vi ge oss ut pa hogskoleomradet i Malmo och fraga vad andra studenter vet om master programmet i sexologi?

Det finns manga intressanta filmer att ladda ner fran Kinsey institutets hemsida, allt fran virtuella guidningar genom konstgalleriet till aktuella redogorelser for forskningsresultat. Just nu har jag jhaft ett intressant samtal med Liana utifran min presentation igar. Har ar en film med Liana, dar hon berattar om biblioteket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du ställer frågan, Lotta. När jag träffar socionomstudenter på Hälsa och samhälle i egenskap av reflektionsgruppsledare vet ytterst få om att det i samma hus finns en masterutbildning i sexologi och forskare inom ämnet...

2009-05-06 @ 18:31:24
Postat av: Lotta

Ja, dar ser man! Och vi som ar sa stolta over masterprogrmmet och tror att "alla" kanner till det!

2009-05-06 @ 22:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0