Recitals, recorders and reporters

Det ar sista veckan pa terminen for de flesta av studenterna. Manga har sina sk recitals, dvs upptradanden, dar de visar framfotterna i musik, sang eller konst. Idag var det min tur att gora mitt basta och halla ett sk noon-talk infor andra forskare och intresserade av mitt amne: Sexuality and Intellectual Disability.

Det ar inte latt att hitta de ratta orden och nyanserna pa ett annat sprak, men jag kanner mig nojd och glad med att foredraget togs emot med intresse och engagemang. Foredraget filmades dessutom och kommer troligen att laggas ut pa institutets hemsida eller YouTube. Efterat fick jag antligen samma mugg som jag sneglat pa nar Sven-Axel druckit kaffe ur den:

"We are the recorders and reporters of facts - not the judges of the behaviors we describe" (A. Kinsey)

Pa eftermiddag fick jag guidning i institutets konstsamling, som rymmer erotisk konst fran hela varlden. De har aven en sarskild avdelning for Asian Erotic Art. Att titta pa dessa kulturella yttringar for lust och atra ar intressant, exempelvis hur atravarda de sma fotterna var (ar? aven om de inte binds langre...). Overallt finns de sma skorna med pa tavlorna.

Har ar Dawid Bowie's China Girl


Kommentarer
Postat av: Jack

Jätteroligt att följa dina inlägg från USA, Lotta! Njut av de återstående dagarna och välkommen tillbaka till ett vårigt Sverige!

2009-05-05 @ 10:37:03
Postat av: Lotta

Tack ska du ha, Jack! Ja, denna vistelse innehaller verkligen minnen for livet, pa alla satt! Ha det bra dar hemma ocksa!

2009-05-05 @ 15:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0