Dags för docentföreläsning

Tisdagen den 2 juni kl 14 ska jag hålla min docentföreläsning i aulan på Hälsa och samhälle, ingång 49, Malmö högskola, med titeln: Sexologi som akademiskt ämne - en exposé av utvecklingen vid Malmö högskola.

Som blivande docent i hälsa och samhälle, inriktning sexologi och sexualitetsstudier, kommer jag att sammanfatta kopplingen mellan utbildning och  forskning i sexologi vid Malmö högskola.  Dessutom ska jag berätta om aktuella pilotstudier rörande dels professionalisering av sexologer, dels sexuell lust i ett livsförloppsperspektiv. Troligen kommer jag även att säga något om ett kommande doktorandprojekt rörande ungdomars sexuella risktagande och avsluta med mina visioner för ämnets utveckling framåt. 

Enligt Malmö högskolas riktlinjer är föreläsningen en avslutning på den antagningsprocessen, som föregåtts av  två utomstående sakkunnigas granskning av det jag skrivit och gjort efter disputationen. I anvisningarna står att docentföreläsningen ska "ge en inblick i sökandens forskningsområde och utformas så att den blir av intresse för allmänheten!". Förhoppningsvis lockar ämnet både forskarkollegor, sexologistudenter och kliniker inom det sexologiska fältet. Och kanske några släktingar och vänner som har möjlighet att resa ner till Malmö från Varberg...



Kommentarer
Postat av: fianne

Hej Lotta,



Har tittat i min almanacka och ser att jag kan komma och lyssna på din docentföreläsning. Det ser jag fram emot!Det låter nästan lite högtidligt, docentföreläsning, och det gillar jag. Apropå dina funderingar vad en titel är värd, så är den i alla fall värd lite festligheter, eller hur!



Hälsningar

Fianne

2009-05-15 @ 12:03:33
Postat av: Lotta

Ja, vad glad jag blir! Glöm inte att titta uppmuntrande på mig - och med lite respekt!;-)

Sen får vi väl mingla lite och fira!



Trevlig helg,

L

2009-05-15 @ 18:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0