"Drömmen om Danskungen" blir musikal!

Idag fick jag ett mejl från Filbornaskolan, en gymnasiesärskola i Helsingborg, som berättade att de gör en musikal utifrån min bok Drömmen om Danskungen! Musiken är allt från Offspring till Abba. Det är verkligen jätteroligt att höra att en av mina skönlitterära böcker används på detta sätt!

Lärarna berättade att temat för musikalen skulle vara kärlek och att eleverna själva fick välja bok och skriva låttexter och manus utifrån den.  Och då valde de Danskungen! Musikalen ska ha premiär och spelas den 30 och 31 mars.

Nu blir jag inspirerad till att skriva en fortsättning på Drömmen om Danskungen...

....eller är det för att jag är lite trött på skrivandet av forskningsansökningar? Det är ett gediget arbete, och tråkigt att så få ansökningar blir beviljade när forskare lägger ner så mycket tid och energi på att formulera och utveckla goda ansökningar. Men det gäller att inte ge upp, utan fortsätta kämpa!

Undrar förresten hur texterna till musiken i musikalen kommer att låta? Och vem ska spela Anna, Ove och Danskungen? Hur kommer Sunshine  och Lena att se ut? Ja, nu fick jag tusen andra tankar än precisa forskningsformuleringar...

Just nu känns det som att jag har solen i ögonen, en låt av Winnerbäck som man blir glad av även om den också innehåller andra mer sorgsna delar. Precis som resten av livet.  Och visst kan man ibland vilja ha "allt" , fast man vet att det inte går. Eller?



Läs även andra bloggar om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0