Ringar på vattnet i de tusen sjöarnas land

Förbundet för De Utvecklingsstördas Väl berättar att mina föreläsningar förra veckan i Helsingfors och Vasa fått återverkningar i pressen. I söndags hade Hufvudstadsbladet en mindre artikel, som också går att finna i nätversionen - "Om att leva i en påpassad värld".

Igår sändes en radiointervju i programmet Livskraft i Radio Vega. En mycket intresserad och engagerad reporter intervjuade mig om att personer med intellektuell funktionsnedsättning har samma rätt till sin sexualitet som alla andra. Men anhöriga och vårdpersonal är ofta osäkra på hur man kan stöda och hjälpa.

Min nyblivna doktorand hjälper mig att sända en hälsning till arrangörerna Elina Sagne och Annika Björne på FDUV - Hyvää Joulut (GOD JUL) - om det inte trevlig lördag som det betydde!?

Om jag inte missminner mig har Lill LIndfors finskt påbrå. Här med Svante Thuresson (som vi nyligen lyssnade på i en konsert i Varberg då han sjöng med vår Britta Antonér från kammarkören) från 1966


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0