Den "forsta" Kinseyrapporten

Antligen kommer har ett blogginlagg igen! Forst var det ett harligt pasklov med skidakning och sen en intensiv vecka pa Malmo hogskola innan jag akte till Kinseyinstitutet vid Indiana University i Bloomington, USA. Sa har ar jag alltsa nu! Det ar en anrik miljo med gamla vackra byggnader, harligt grona promenadstrak och massor av engagerade studenter och larare. IU rankas som ett av varldens 100 basta universitet och Jacobs Shool of Music som nummer tva efter Juilliard.

For en forskande musikalskare sa ar detta alltsa paradiset!:-) Jag tar del av de historiska samlingarna som Alfred Kinsey och efterfoljande sexologer donerat till institutet, diskuterar aktuell forskning med forskare som arbetar pa institutet idag och gar pa konserter daremellan. Det ar slutet pa terminen och darfor ar det avslutningskonserter varje dag med mycket begavade studenter.

Vadret ar verkligen omvaxlande; igar stekhett, inatt nastan storm och ovader, idag regn och mulet. "Om du inte gillar vadret i Indiana, sa bara vanta en stund sa andrar det sig" ar darfor ett talesatt har.

Sitter i ett rum och tittar ut over en gron park och mitt emot mig ett borgliknande byggnad, med ett valv som ar en av ingangarna till universitetet. Hyr ett rum hos en professorsfamilj som bor i ett villaomrade, dar de flesta arbetar pa IU och darmed har gangavstand till arbetet.

Ar jag nojd, eller ar jag nojd?!  Det enda som saknas ar min familj...


Kommentarer
Postat av: Mariah

Låter helt underbart!!!

2009-04-29 @ 11:44:30
URL: http://porrstudier.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja, du skulle gilla konstutstallningarna har pa institutet! Och en hel del film finns ocksa bevarad.

Ha d bra!

2009-04-29 @ 15:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0