Stolt, nöjd och.... trött....

Så var det fredagskväll efter två intensiva veckor i sexologins tecken. Internationella konferenser, brain-storming på forskarmöten och möte med en ny kull masterstudenter har avlöst varandra utan avbrott i ett otroligt tempo.

Man skulle kanske önska och tro att pulsen går ner när man närmar sig hemmet, men allt som oftast är det precis tvärtom som fyrbarnsmor.... Det är andra slags arbetsuppgifter som tar vid istället. Som tur var har vi stora barn som hjälper till med den yngsta och därför klarar vi vardagslivet!

När man springer på ICA och storhandlar får jag ibland en lust att precis som Marit Bergman börja dansa runt i grönsaksdisken - för tänk vilket priviligierat liv jag lever! Och vilka spännande möten och platser man får var med om och besöka! Tyvärr går den videon inte att ladda ner, men gå in på You Tube och titta på glädjespriderskan i låten "Adios Amigos"!

Istället blir det Duffy som jag lyssnar till nu när det är dags för att koppla av en stund.....



Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej! Jag heter Linnea och pluggar just nu på matematikprogrammet i Linköping, något som tyvärr inte känns helt rätt för mig. Så nu har jag försökt fundera ut lite vad jag egentligen vill syssla med, väldigt svårt måste jag säga. Kom att tänka på en sexolog som var på min skola i gymnasiet och pratade, och tänkte att det kanske är något för mig. Tyvärr har det varit ganska svårt att hitta någon information om vad man kan läsa för ämnen, och var, för att bli sexolog, vad man kan få för jobb och så vidare. Skulle bli oändligt tacksam om du kunde upplysa mig lite om det, och berätta hur det är att vara sexolog. //Linnea

2008-09-15 @ 19:19:52
Postat av: Lotta

Hej LInnea,

Kul att du är intresserad av ämnet sexologi! PÅ Malmö högskola kan du gå in och söka på masterprogrammet i sexologi och läsa mer. Sen kan du förstås följa min blogg, för att få mer info om hur det är att arbeta med forskning och undervisning. På bloggen Sexualupplysaren.blogg.se kan du följa Jack Lukkerz arbete på RFSU.

Gå även in på hemsidan för Svensk Förening för sexologi och läs mer!

LYcka till!

2008-09-15 @ 22:11:16
Postat av: Lotta

Ps. Länkar till Malmö högskola och Svensk förening för sexologi hittar du också på min blogg

2008-09-15 @ 22:12:41
Postat av: Lotta

Ps. Länkar till Malmö högskola och Svensk förening för sexologi hittar du också på min blogg

2008-09-15 @ 22:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0