Bokförlag

I första hand ser jag mig själv som lektor och då ingår ju både undervisning och forskning i yrkesrollen. Men kanske vågar jag även kalla mig författare, då jag nu har gett ut böcker på Studentlitteratur, Gothia, LL-förlaget, Argument och Danish School of Education press. I år kände jag mig  både nöjd och utmattad, när jag sprang runt och hälsade på förläggare och redaktörer. En av alla trevliga kontakter är Dorotha Bromberg, som jag träffade häromåret i New York när vi bodde på samma hotell under den tid jag var gästföreläsare på NY University. Åter pushade hon mig att skriva den där skönlitterära romanen för vuxna, som vi pratade om...

Men det är ju mycket man ska hinna med här i livet, så lite frisk luft på balkongen passade bra där emellan!


Kommentarer
Postat av: Micke Gunnarsson

Hejsan Lotta! Blev tipsad om dig av Elza Dunkels.

Sååå spännande att läsa din blogg....kul!

Jag är själv ute och föreläser en hel del kring ung kommunikation och nätet i olika form. Känns som om en stor utmaning nu är att få oss att förstå nätet som tänk och en del av livet, snarare än goda och onda hemsidor:-) Vi är ju mer bekymrade över hur länge man sitter vid datorn än vad man gör där. Även jätte intressant med just sex 6 samlevnad. Jag skrattade lite för några dagar sedan när min mellersta grabb kalle 9 år, inte kunde fatta att han skulle vänta till 8:an med sex och samlevnad. Jag förstår honom...:-) I vilket fall så skrev jag om en projektidé till Elza om funktionshindrade. Nätet har ju på ngt sätt tagit bort många hinder för ex unga funktionhindrade gällande kommunikation. Men ngt som jag funderar över är hur det funkar då de stora virtuella platserna för ungdomar inte alls lever upp till de krav hemsidor måste göra för att funktionshindrade ska kunna tillgodose dom. Playahead, bilddagboken, fbook etc, är det så att man återigen blir marginaliserad då man inte kan vara där som ex synskadad, eller kan man det. har du ngn erfarenhet kring detta??



Bl bla bla....det blev mkt text till en vilt främmande människa, men har Elza tipsat, så har hon:-)



Lev Väl

Micke

2008-09-29 @ 10:05:22
URL: http://mickegunnarsson.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hej Micke,

Vad kul att få kontakt med dig! Jag har skrivit en bok om nätet och unga med intellektuella funktionshinder - Kärlek.nu (studentlitteratur 2005). Den boken baseras på intervjuer med ungdomarna och deras förhoppningar och erfarenheter på nätet. Men det var tre år sen och nätet förändras ju hela tiden och med det användandet!



Jag ska kolla in din blogg oxå! Låt oss ha fortsatt konakt och hälsa Elza!



Ha en bra dag,

Lotta

2008-09-29 @ 11:41:33
URL: http://sexologi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0