"Tredje uppgiften" i Skövde

Var i går i Skövde och föreläste för särskolepersonal som har studiedag under elevernas höstlov. Det är alltid lika roligt att träffa engagerade rektorer, utbildningsansvariga, lärare  och assistenter i särskolan! Alltsom oftast vill de veta det senaste som skrivits, vare sig det gäller forskningsrapporter, undervisningsmaterial eller lättläst skönlitteratur. Det är personer som brinner för sitt arbete och som för det mesta arbetar under chefer med höga visioner för sin verksamhet.

Igår visade det sig att många använder min lättlästa bok Drömmen om Danskungen och läser ur den i tjej- och killgrupper. Det är en fantastisk känsla när de böcker man skriver når den målgrupp man hoppas på!

Flera blev dessutom intresserade av Emma-böckerna, som inte lika tydligt ´vänder sig till unga med intellektuella funkionsnedsättningar, men väl till alla som behöver/vill läsa mer lättlästa texter med "tyngd" i innehållet.

Nästa vecka är det pedagogisk dag på högskolan i Malmö och då ska jag berätta om mina erfarenheter so far med masterprogrammet i sexologi. Jag kommer framförallt att utgå från mitt rapport i högskolepedagogik; Master i sexologi: pedagogiska utmaningar och resurser (kommer snart att läggas ut som pdf-fil på Muep, som är högskolans nätbaserade publiceringsportal).

Så här på kvällskvisten är det härligt att lyssna till Bo Kaspers Hon är så söt när hon sover...


Läs även andra bloggar om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0