"Jag tycker om att skoja och leta efter svamp" - om nätdejting

Anna Bengtsson skriver levande och varmt om sökande efter en man via Internet. I boken beskriver hon olika sätt att presentera sig själv, i ord och bild. Bokens huvudperson får napp ibland via kommenterar tillbaka och väljer då bland svaren och startar sen en kommunikation via mejlen med några. Nån gång bestämmer hon träff med dem som hon hoppas extra mycket på. Men, ofta blir hon besviken:

"Vi ses en gång till för säkerhets skull. Men den närhet vi upplevt i mejlandet går inte at återkalla, det är rätt dött helt enkelt. Vi lever olika sorters liv och den B jag känner har jag tillverkat själv" (ur Du ska vara spännande och varm").

När vi gjorde vår enkätstudie om kärlek och sex på Internet visade sig att de flesta använde nätet för att flirta först och främst. Vad betyder det egentligen? Kanske att skapa en dröm, en förväntning, som man inte vill ska förverkligas?

Men ungdomarna med intellektuella funktionsnedsättningar som jag intervjuade i boken Kärlek.nu ville däremot absolut hitta en partner på nätet, som man sen blev ihop med IRL (in real life).

Till er som kommenterar min blogg - av nån anledning fungerar inte systemet nu. Jag kan läsa vad ni skriver och har/ska skriva svar, men de publiceras inte. Blogg.se ska kolla upp det....


Läs även andra bloggar om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0