Möten utan gränser

Har varit i Umeå och föreläst för personal som arbetar inom särskola, habilitering och omsorgsverksamheter i Västerbotten i Studieförbundet Vuxenskolans regi. Där jobbar eldsjälen Anki Bard-Sandström, som jag nu känt i många år. Nu har de kommit ut med en ny skrift som heter just Möten utan gränser och som både är en inbjudan till samarbete med kommuner, landsting, organisationer, företag och föreningar och en presentation av SVs verksamhet för personer med funktionsnedsättningar, deras närstående och för personal inom vård och omsorg.

Det är alltid lika trevligt att komma till Västerbotten och träffa engagerad personal inom olika verksamheter! Igår var det dessutom kul när lärare kom fram och berättade hur populära mina lättlästa ungdomsböcker är bland elever i Gymnasiesärskolan. De skickade en hälsning med frågan om när nästa bok kommer. Jag lovade att skynda mig skriva mer!

Nu är det semester som gäller, även om jag är lite osäker på var på grund av ett krånglande öra. Kanske blir det ingen yoga på kanarieöarna som jag sett fram emot....  :-(  Men det blir en paus från bloggandet och mejlen, så på återhörande!

Här en ny favorit i musikvärlden - såg honom live i somras tillsammans med en av mina döttrar. Vi tyckte både att Emil Jensens texter och musik var något alldeles helt speciellt. Hejdå skåne på ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0