Mer funktion - mindre hinder

Idag föreläste jag på Grand Hotell i Lund på en regiondag om funktionshinder för handläggare, chefer och politiker från Halland och Skåne, som anordnas av Attendo LSS. På den ena av arrangörernas  broschyrerna står det som i rubriken och på den andra står det Kompetens, Engagemang och Hjälpsamhet. Det som poängteras är individen i fokus och att man är huvudperson i sitt eget liv, oavsett om man föds med en funktionsnedsättning eller inte. Före mig föreläste Eva Lönn, Cortex Kunskap & Kompetens, som berättade om autism och asperber - mycket utifrån egna erfarenheter.

Dessutom träffade jag en fd masterstudent i sexologi, som nu arbetar i Skåne som handläggare - kul!

Som vanligt hade jag bråttom och fick sen skynda mig till tåget och vidare till Malmö högskola. På torsdag är det examination och redovisning för masterstudenterna i Kull 2, så jag börjar nu samla in tentor och uppsatser för rättning.

Kanske inte att jag åker all around the world just nu, men nog känns det som att jag far och flänger hela tiden, fast Red Hot Chili Pepper är värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0