Lafa - enheten för sexualitet och hälsa

På väg till Stockholm för att hålla en föreläsning om kärlek och sexualitet och unga med intellektuella funktonsnedsättningar hos Lafa - enheten för sexuell hälsa. Under mer än tio års tid har jag haft kursdagar och föreläsningar främst för stockholmare som arbetar inom landstinget. Intresset är stort för ämnet och för mig är det bra att få direktfeedback på forskningsresultat som jag berättar om. Om personal och föräldrar känner igen sig bekräftas ju resultaten, och om de inte gör de så är jag intresserad av deras erfarenheter för att kunna utveckla och skapa fler perspektiv på ämnet.

Dilemmat den här gången är att jag är jätteförkyld. Helst skulle man aldrig vara sjuk som föreläsare, för det är verkligen inte roligt att ställa in ett tillfälle som många har bokat in sedan länge och tagit ledigt från jobbet för.

Näsdroppar, alvedon och lite bra musik får därför skynda på tillfrisknandet! Visst är det svårt att sitta still till den här låten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0