Lycka smittar

En roligare nyhet är att lycka visar sig smitta! I British Medical Journal publiserades nyligen en forskningsartikel där det visar sig att en lycklig person sprider sin sinnesstämning i tre led - till sina vänner och vidare till deras vänners vänner. Ju närmare geografiskt en lycklig vän desto bättre!

Men tyvärr, en lycklig person på en arbetsplats förmår inte att skapa lycka bland sina kollegor...  Vad ska man säga om det? Kanske mer om arbetsplatsers atmosfär än om enskilda personers förmåga.

För att testa om du är en lycklig person, besvara följande påståenden:

Jag känner tillförsikt inför framtiden
Jag känner mig lycklig
Jag uppskattar livet
Jag känner att jag är precis lika bra som andra människor

Att bara ha varandra, visar sig inte vara så lite!

<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0