Vad innebar Kinsey-skalan?

Nu nar det bara ar nagra dagar kvar har pa Kinseyinstitutet tyckte jag det skulle var kul att kopa t-shirts harifran. Jag tittade efter en svart-gra troja i min storlek och fick hjalp av trevliga Pat i receptionen for att kopa den. "Det har ar var Kinsey-scale-troja" sa hon leende och la ner trojan i pasen.

Da plotsligt gick det upp ett ljus! Vanta, vad var det nu med Kinseyskalan? Hur fungerar den? Var det inte nagot med att enbart ett fatal ar helt och hallet homo- eller heterosexuella - de flesta befinner sig nanstans emellan? Jag tar snabbt upp min troja igen och ser numret pa ryggen. En fyra. Pa vaggen finns information om skalan och jag laser:

0- Exclusively heterosexual with no homosexual
1- Predominantly heterosexual, only incidentally homosexual
2- Predominantly heterosexual, but more than incidentally homosexual
3- Equally heterosexual and homosexual
4- Predominantly homosexual, but more than incidentally heterosexual
5- Predominantly homosexual, only incidentally heterosexual
6- Exclusively homosexual



Well, det blev ett annat nummer pa trojan....  Pat halsar att det gar att bestalla trojan aven fran Sverige, om man ar beredd att betala frakt som tillkommer pa 20 US dollar.




Har star Pat utanfor Kinseyinstitutet, Morris Hall, Indiana University. Ratt kvinna, pa ratt plats!



Och så här trevligt har vi tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0