Limestones och litteratur

I denna vackra universitetsmiljö arbetar jag.  Många byggnader här, både hus och universitetet, är byggda av typiska Indiana limestones som ar nån form av kalksten. På väggarna inne på institutet hänger fotografier av kända namn, och historiens vingslag känns verkligen i luften.






Och i huset nedan bor jag, inhyrd hos en professorsfamilj. Igår kväll kom två doktorander från Taiwan, som också ska bo här. Bloomington är en stad full av studenter och även om det finns doorms, så verkar de flesta föredra att bo inneboende eller hyra en egen lägenhet.



Nu ska jag skynda mig till biblioteket och titta i Alfred Kinsey's spännande kodböcker, som jag har beställt!

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0