Populärt masterprogram startar redan våren 2012!

Se hit alla intresserade potentiella sexologistudenter! Nu är det klart att det blir programstart redan våren 2012 för den fjärde kullen på masterprogrammet i sexologi vid Malmö högskola.

Hittills har intresset varit mycket stort och söktrycket högt och därför kommer det att bli ett nytt intag var tredje termin framöver. Programmet vänder sig till dig som redan har en människovårdande utbildning, till exempel som barnmorska, psykolog eller socionom. Sista ansökningsdag är 15 oktober. Läs mer på hemsidan!

Längre fram i december kommer jag att medverka på Malmö högskolas Akademiska kvart och berätta om min pågående studie om sexologer och akademiseringen av ämnet sexologi. Det låter långt bort, men (tyvärr) så går ju tiden fort! Å andra sidan är vi då inne i en härlig tid med vackra ljussatta fönster och god glögg att värma sig med. Det gäller att tänka positivt....  Fast fram till dess vill jag helst känna mig som ett "sommarbarn i stan" ett tag till!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej Lotta!



Jag har en fråga om programmet eftersom jag tänkt söka nu till våren 2012, då jag gått tagit min socionomexamen. Min fråga är om det är många som söker till programmet och om det är svårt att bli antagen?



Vänliga hälsningar Emelie

2011-09-06 @ 10:52:36
Postat av: Anonym

Hej Emelie, hittills har det varit många som sökt men det är klart du ska söka i vilket fall! Sen vet man inte hur många det blir denna gång. Lycka till!

2011-09-06 @ 18:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0