Boksignering!

Lördagen den 4 december är det dags för boksignering på bokhandeln Junior Bok och Film, Kronprinsens Köpcenter, Regementsgatan 52 i Malmö! Det är mina fyra lättlästa ungdomsböcker om Emma som ges ut på Argument förlag, som vi ska slå ett slag för. De handlar om "vanliga" tonårsbekymmer, glädjeämnen och livsfunderingar, men är skrivna på ett enkelt och lättillgängligt språk. Målgruppen är unga som kanske har ett annat modersmål än svenska, eller som av andra skäl har lite svårare att läsa.

Att lyckan är stor när man klarat att läsa sin första bok, vittnar de många mejls som jag får från tonåringar runtom i landet och även recensioner på ungdomsbloggar om böcker. Även igenkänningsfaktorn kan ha stor betydelse - "det känns som att du skrivit om mig och mitt liv" skrev fjortonåriga Johanna. Eller som tjugoettåriga Jenny formulerade det: "De här böckerna blir man inte för gammal för - allt handlar egentligen och kärlek och behov av bekräftelse".

Jag hoppas i alla fall att böckerna ska fortsätta glädja unga människor och att några av dom kommer till gallerian på lördag om två veckor! Vi får se vad som händer!





 ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0