Kursstarter och jubileum

Igår var det kursstart med masterstudenterna i sexologi på deras sjätte och sista termin vid Fakulteten för HÄlsa och samhälle, Malmö högskola. Nu är det dags att skriva masteruppsats och känslor av förväntningar, iver och lite oro blandas bland författarna. Men mest tror jag många ser fram emot att till sommaren gå ut med landets första masterexamina i sexologi - det är ett historiskt steg!

Idag är det dags för jubileum för RFSU i Malmö som fyller 75 år och för RFSU gruppen som fyller 20 år. Föredragshållare är bland annat Katarina Lindahl, tidgare generalsekreterare i RFSU och nuvarande Åsa Regnér.

Själv ska jag tala om Sexologi som akademiskt ämne och ska passa på att berätta både om masterprogrammet i sexologi och nämna det nya forskningsprojekt som jag ska påbörja i juni vid Centrum för professionsstudier - Professionaliseringen av sexologer.

Så, vi drar till Malmö....



Kommentarer
Postat av: caro - passion for passion!

Hej!



Kom in på din blogg av en ren slump, men hur gör man för att läsa sexologi?! Det är min stora dröm!!



Hör gärna av dig på mailen [email protected]



mvh//Caro

2010-06-27 @ 22:13:41
URL: http://car0.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Caro,

Roligt att du är intresserad av sexologi! Kontakta gärna studievägledare Carina Svensson på Malmö högskola eller gå in på högskolans hemsida. Där kan du läsa mer om behörighet och innehåll på enstaka kurser och masterprogrammet i sexologi. Från och med i höst ska jag enbart jobba med forskning och inte med undervisning.



Lycka till,

Lotta

2010-06-29 @ 11:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0