"Snön faller och vi med den..."

Utanför mitt fönster yr snön igen. Arbetar hemma med att skriva ut forskningsintervjuer och funderar över teman och användbara teoretiska begrepp. Kan professionellt gränsarbete vara tänkbart i studien om sexologer som arbetar tvärdisciplinärt? Sexologiskt landskap för att visa på bredden av de olika målgrupper sexologerna möter? Läser vidare i Andreas Liljegrens avhandling om socionomer och profession

Och vad är egentligen sexuell hälsa, funderar jag vidare, när det gäller studien om unga med intellektuella funktionsnedsättningar? Vilka normer ligger implicit i begreppet, och vad får de får konsekvenser för hur sexualkunskap bedrivs? Hur definieras sexuell hälsa i World Association for sexual health? Likaså, vilket konsekvenser får bakomliggande föreställning om sexuell hälsa när det gäller de tvångsomhändertagna ungdomarna i den tredje studien. Uppmärksammas vissa sexuella risktaganden av omgivningen och inte andra? Överbetonas kanske deras utsatthet? Eller är de ännu mer riskutsatta än vad vi föreställer oss?

Snart känner jag mig lika yr, som snön. Tur det är julfest ikväll....




, , ,

Kommentarer
Postat av: sofia

ooh, ser man på! kom just på att jag har din bok här hemma. tyckte att namnet lät bekant :) du är bra, du.



kram.

2010-12-13 @ 22:57:01
Postat av: Lotta

Vad kul och tack så mycket! Vilken bok är det du har?

2010-12-14 @ 15:33:29
URL: http://sexologi.blogg.se/
Postat av: sofia

"sexualitet och integritet" samt "sexologi". det var egentligen den sistnämnda jag var ute efter som stödmaterial till mitt projektarbete, men sen ramlade den första med av bara farten, vilket visade sig vara riktigt bra :).



hoppas du får en god jul!

2010-12-18 @ 12:17:46
Postat av: Lotta

Så bra att böckerna var användbara!

God jul på dig också!

2010-12-20 @ 11:11:35
URL: http://sexologi.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!



Jag har också "Sexologi" och har börjat en kurs i sexologi, hur intressant som helst =) Mycket bra bok och dina andra ser väldigt intressanta ut också, borde kanske köpa några. Något som jag brinner för är ungdomar och deras ofta felaktiga syn på sex och sexualitet, vilket jag har fått intrycket av att du tar upp i några av dina böcker. Jag skulle vilja jobba med ungdomar (även om jag själv är ganska ung) och den generationens generella synen på sex, t.ex porr som lärare för hur sex går till som många unga idag tyvärr tror stämmer. Om jag får ett sånt jobb i framtiden

2011-01-10 @ 04:27:54
URL: http://bostream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0