Årets bokcirkus!

Då är jag på väg igen till en av årets stora händelser - Bok och biblioteksmässan i Göteborg! Det är alltid lika kul och spännande att vara där, även om jag brukar bli helt utmattad efter ett par timmar i det konstanta sorlet, enorma bokutbudet och bland alla människor som trängs vid bokborden, på seminarier och irrande letar även efter toaletter, nånting att äta, dricka...

Tidigare har jag föreläst på Forskartorget ett par gånger och presenterat ny forskning, och även haft seminarium om att skriva lättlästa ungdomsböcker med tyngd. I år har jag två nya böcker på mässan; dels en handbok om sexualkunskap i särskolan: Hur gör man?, dels fjärde ungdomsboken om Emma: Snyggast på nätet. De skönlitterära böckerna har nästan alltid koppling till min forskning om ungdomar, kärlek och sexualitet, då jag tycker det är viktigt att nå ut till målgruppen på detta sättet. Och när jag får mejls från ungdomar som klarat att läsa sin första bok, eller som känner igen sig själva, då blir jag förstås jätteglad!

Idag är det även mingel med Liber förlag, då jag ska diskutera slutfasen av redigeringen och uppdateringen av den tredje upplagan av läroboken Sexologi. Det är en stort arbete att vara ny medredaktör för så många författare från olika vetenskapsområden och med olika publiceringstraditioner. Här ska sociologer och naturvetare m.fl. samsas, och här ska sexologiska fenomen belysas från helt olika perspektiv. Kul, men också utmanande!

Jag sliter mig nu från ensamheten vid datorn och dras som en magnet mot folkvimlet i Göteborg, där även andra författare har bytt ut favoritskrivartröjan till en - möjligen - tjusigare outfit! Snart står jag vid Svenska mässans entré....





, ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0