Agape

Grekiskan har flera ord för kärlek och agape betyder att älska människor omotiverat eller guds kärlek till människan. Det var också namnet på ett fik som prästen Olle Carlsson startade i sin ungdom och som blev en andlig frizon för dom som sökte en tro på sitt eget sätt, och som inte kände sig hemma vare sig i frikyrkan eller i den mer strika stadskyrkan. Så småningom blev dock Olle präst i stadskyrkan; mycket omtyckt som människovän men också med många egna bekymmer som till slut gjorde att han hamnade på den absoluta botten efter år av missbruk och utbrändhet. Det här skriver han om sin nya bok "MItt himla liv".

Jag sover, läser lite, snörvlar, kollar datorn och tittar ut på det fortsatt vackra vädret. Att helt koppla av jobbet går inte som forskare och docent, även när man är sjuk. Det finns exempelvis ingen vikarie att sätta in, heller ingen som hjälper en att hålla deadlines eller läsa in sig på litteratur inför nya forskningsstudier.

Idag har jag som tur är duktiga gästföreläsare och handledare som står friska (förhoppningsvis) inför masterstudenterna i sexologi i Malmö! Känner mig lugnad, snyter mig och kan somna en stund igen med vetskapen om att så många snart ska bli experter på kärlek!;-)



, ,

Kommentarer
Postat av: Mariah

Krya på dig, Lotta!

2009-10-15 @ 10:41:53
URL: http://porrstudier.blogspot.com
Postat av: Fianne

Du kan känna dig lugn, det blev en bra dag!

Krya på dig

2009-10-19 @ 11:53:14
Postat av: Fianne

Du kan känna dig lugn, det blev en bra dag!

Krya på dig.

2009-10-19 @ 11:54:36
Postat av: Lotta

Tack ska ni ha! Nu mår jag mycket bättre och kommer till Malmö imorgon!

2009-10-20 @ 10:54:28
URL: http://sexologi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0