Känd från tv och från förr

När jag går igenom IU:s event calender ser jag att de hade besök av den numera kända sopranen Dawn Upshaw veckan innan jag kom. Vi sjöng i samma kör när jag var utbytesstudent för många år sen i den lilla staden Park Forest utanför Chicago. Läser man om Dawn blir man verkligen imponerad! Hon är hedersdoktor vid flera universitet, bland annat Yale, och har fyra gånger vunnit Grammys för inspelningar.

Jag tänker tillbaka på de fantastiska upplevelser jag hade tillsammans med kören, bland annat under vår turné till New Orleans och under en skivinspelning. Musik skapar en gemenskap mellan människor som kanske aldrig annars skulle umgås eller träffas och lyckoruset efter ett bra framförande tillsammans går sällan att dela med andra.

Idag är det tidig lördag morgon. Vi ska snart gå och handla på den alternativa marknaden som finns här. De människor som jag bor hos är mycket miljömedvetna och köper bara "grön" man, sorterar självklart sopor och diskuterar mycket hur man kan förändra och förbättra människors medvetenhet om klimatförändringar.

Vad passar bättre än att börja dagen med att lyssna på Dawn när hon sjunger Mozart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0