Premiär!

Idag är det premiär på Filbornaskolans uppsättning av Drömmen om Danskungen! Jag önskar dom all lycka till och ser fram emot imorgon kväll då jag och några i min familjen ska åka ner till Helsingborg och titta.

Så här fin såg affischen ut, som också är gjord av elever på skolan.




Musikläraren Helena Collijin är eldsjälen bakom projektet, och det är en fröjd att möta hennes smittande glädje! Dessutom krävs det en hel del organisationsförmåga för att få så många människor att arbeta med olika uppgifter mot samma mål.




Efter en intensiv helg med två körkonserter så förflyttar jag mig åter till den akademiska världen. Nu blir det förberedelser av Kurs 4, som snart startar i Kull 2 på masterprogrammet och fortsatt skrivande av artiklar och böcker.

På onsdag ska Sven-Axel Månsson, masterstudent Åse Werner och jag föreläsa på S:t Petri skolan i Malmö i ett projekt som Forskningsnätet Skåne håller i. Det är meningen att forskning ska föras ut till gymnasieelever, som på så sätt både ska få aktuell kunskap och inspireras till att läsa vidare.

Det blir alltså en vecka, där jag packar väskan ännu en gång och åker söderut. The passenger...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0