Var dag

Semestern känns alltmer avlägsen och rutinerna och vardagen börjar ta form igen. Än så länge är huset fortfarande fullt av ungdomar, men den yngsta har börjat på fritids och snart i första klass.

På högskolan i Malmö börjar Kull 1 på masterprogrammet i sexologi sitt tredje och sista läsår, nu på helfart. Jag planerar inför höstens kurs i klinisk sexologi, men dessförinnan ska de läsa kursen Sexuell hälsa och välfärd i ett globalt perspektiv med Pernilla Oius som kursansvarig. Kull 2 börjar sitt andra läsår på halvfart och ska läsa vetenskapsteori och metod.

Idag packade jag upp lådan med två splitter nya böcker som jag ger ut på Argument förlag. Den ena är en "gammal nyhet" om sexualkunskap i särskolan, nu med titeln "Hur gör man?". Den andra boken är fjärde boken om Emma: "Snyggast på nätet". Det är så kul att hålla och bläddra i sina nya böcker för första gången! Då har duktiga redaktörer och omslagsproffs gjort sitt och bidragit till att texten passar läsegruppen på bästa sätt.

Det var 1997 som jag skrev min första bok "Sexualitet och Integritet" och nu tolv år senare håller jag alltså min tolfte bok i handen! Även min bok "Får jag lov?" har gjorts om två gånger. Inte trodde jag väl då att min avhandling skulle bli så poppis att jag bar låda på låda med böcker för försäljning till posten. Då tog Studentlitteratur över och jag gjorde om boken till en lite mer läsvänlig variant.

Ja, var dag blir vardag, där varje dag innebär en ny möjlighet, en ny utmaning och ibland en ny nivå av utmattning.... ;-) Men efter att varit på ännu en begravning i helgen, så blir det också en påminnelse om hur just idag är en gåva.

Efter att ha tillbringat en del av sommaren med yoga, på spikmatta och funderat på livets mening (vilket jag snart inte kommer att ha tid med längre ;-) så kommer här Georg Harrison


, , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0