Hur gör man och Hur f-n gör man?

Själv har jag precis kommit med boken Hur gör man? om sexualkunskap i särskolan och därför tar jag med intresse tag i Bob Hanssons bok Kärlek. Hur fan gör man? i pocketshop på Centralen i Malmö. Snabbt fastnar jag i finurliga funderingar om tvåsamhet, stängda hjärtan och priset för kärlek.

Bob ställer frågor och försöker få svar från KG Hammar, THomas Di Leva och Olle Waller m.fl.. Redan det väcker min nyfikenhet! Jag borde läsa annan facklitteratur, men kan inte hålla ögonen från kapitel som Kärleken är som en strålkastare.  Jag borde skriva på mina kapitel till nya Sexologiboken, men kan inte låta bli att bläddra till Det är en befrielserörsel att inte ha rätt.

Jag borde natta den yngsta och sen prata med min man, men mumlar bara nåt ohörbart tillbaka. Istället läser jag om Kärlek som motsats till rädsla.

Ok, jag borde kanske praktisera nåt om det som står också....  nu ska jag lägga ifrån mig boken - ett tag iaf!


, , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0