Vakna med glädje

Det är kul med ordspråk, tycker jag. Ofta säger jag fel, eller glömmer bort hur de var. Marie von Ebner-Eschenbach konstaterar, kanske lite torrt:

"De flesta människor behöver mer kärlek än de förtjänar" .

Och det är väl något som alla som levt ett tag här i livet kan hålla med om! Sexualitetens roll i kärleken eller kärlekens roll i sexualiteten kan se olika ut. Men många vittnar om att alla tips på olika samlagsställningar och oljor i veckopressen står sig slätt om man inte inte varit med om att känna sig älskad eller har älskat.

Och eftersom jag gillar musik, så är Emory Austins ord lätta att komma ihåg:

"Det finns dagar när du inte vaknar med sång i ditt hjärta. Sjung ändå!"

Dessutom hjälper det! Och visst är det härligt att höra allsången på Lars Winnerbäcks konsert - Kom änglar - som förresten fick utmärkelsen bästa livelåten i Sverige. Jag håller med!

Läs även andra bloggar om ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0