Sex IQ

Har du högt eller lågt sex IQ? Det är inte bara vanligt IQ eller EQ som vi talar om nuförtiden, utan begreppet sexuell intelligens finns också! Det handlar om ett förhållningssätt till sexualitet som är fritt från fördomar, orealistiska förväntningar, hämningar och rädslor. Att acceptera och bejaka sig själv gör att man ökar sina förutsättningar för att hitta en partner som man bra tillsammans med, även sexuellt.

Shere Conrad och Michael Milburn skriver om Smart sex - vägen till ett intelligent sexliv. Men samtidigt får detta ju inte vara ännu en press på oss stackars moderna människor, som vill prestera på alla plan! Och ska vi mäta även sexuell förmåga... ?

Ändå är det kul att läsa och fundera över om ett högt sex IQ kan ge kunskap och kraft för ett liv med ökad livskvalié. Eller förundras över alla nya begrepp, som vi ska lära oss...

Wonderwall...


Läs även andra bloggar om , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm.. Du jag har funderat... Hur kom du på att du ville bli sexolog?

Hur skall man plugga för att bli det? Vad är det för ämnen osv?....



En vän till mig sa häromdagen att "Varför blir du inte sexolog när du är så intresserad av ämnet" ...



Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara så jag sa "sååå intresserad är jag inte" ... Men det är jag kanske?



Är inne i en "vad skall jag bli när jag blir stor" fas...

2008-10-17 @ 22:45:50
Postat av: Suss

Postat av Suss.... Av någon anledning försvann mitt namn ^^

2008-10-17 @ 22:47:03
URL: http://www.annasuss.com
Postat av: Suss

Hum, försvann mina kommentarer eller tog du bort dem?



Intressant bok, bra att den är så billig, skall nog köpa den och se om det hjälper ^^

2008-10-17 @ 23:08:24
URL: http://www.annasuss.com
Postat av: Suss

Nähe, nu var det där.. Förlåt för spammningen men blogg.se spelar mig spratt idag.



Sista inlägget. Lev väl!

2008-10-17 @ 23:09:38
URL: http://www.annasuss.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0