Malmö högskola på bokmässan

På Malmö högskolas hemsida för enheten för Hälsa och samhälle informeras nu om de aktiviteter som högskolan var inblandad i på årets bokmässa. Det var Daniel Ankarloo som utkommit med en ny bok om marknadsmyter och undertecknad som medverkade i RFSU seminariet. Tidigare år har jag medverkat på Forskartorget ett par gånger samt haft seminarium angående att skriva lättläst romaner för ungdomar och unga vuxna. 

Nu börjar det klia i den skönlitterära tarmen igen, men först ska jag bli klar med en artikel till The Journal of Sex Research samt ett projektarbete som ingår i utbildningen i Akademiskt lärarskap, som alla lektorer på högskolan ska gå.

Apropå litteratur - just nu läser jag en spännande bok av Esther Perel "VIll ha dig. Att hålla lusten levande i långa förhållanden". Hoppas ingen nu tror att det har någonting med mitt eget privata äktenskap att göra! ;-.) Sälvklart är det ännu ett forskningsprojekt som är på gång, som jag  ska berätta mer om en annan dag.


Läs även andra bloggar om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0