Väck inte den mor som sover...

... är ännu en härlig travestering som man kan finna på Wendela.se  Idag ska jag  nämligen ha vilodag, se film, läsa och äta god mat. Rösten är fortfarande hes och nu måste jag bli frisk! På tisdag ska jag föreläsa i Lund på en regiondag för politiker och tjänstemän i Halland och Skåne , på onsdag ska lektorernas roll på Hälsa och samhälle vid Malmö högskola diskuteras tillsammans med enhetschefer och professorer och på torsdag är det dags för redovisning och examination för kull 2 av den första kursen på masterprogrammet i sexologi. Det ska bli spännande att höra dem berätta om sina projektarbeten om synen på sexualiteten utifrån ett historiskt  och politiskt perspektiv.

Väck inte den björn som sover var faktiskt något jag hörde för tjugo år sedan när jag började med tjej- och killgrupper om sex- och samlevnad i särskolan. Det var utifrån dessa erfarenheter jag skrev min första bok "Sexualitet och integritet. Om anpassad sexualkunskap för personer med utvecklingsstörning". Den boken är slut på förlaget numera och ett bevis nog på att björnen aldrig hade sovit.

För er musikintresserade kan jag berätta att Davids band Marissa Burns Trey nu är ett av fyra band som är kvar i Bandidtävlingens regionalfinal. På fredag ska de göra upp på Sticky Fingers i Göteborg och då räknas juryns, publikens och nätröster samman igen. Så gå in och rösta en gång till,  eller ännu hellre - kom och lyssna live eftersom de andra banden är från Göteborg och därmed har sin hemmapublik på plats.

Dido kommer ut med en ny skiva i dagarna. Kommer ni ihåg hennes underbart känsliga musik?


Läs även andra bloggar om , , ,

Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

Den obekväma, oförfalskade, politiskt inkorrekta sanningen om pervopolitik och bÖgeri:



http://luzgannon.blogspot.com/

2008-11-17 @ 03:41:12
URL: http://kraxpelax.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0