Vad är web2.0? Second Life?

Som lektor vid högskolan i Malmö är det numera obligatoriskt med kurser i akademiskt lärarskap. Jag har valt tema distansutbildning för att lära mig mer om nätets möjligheter att förmedla och kommunicera kunskap. Även om jag forskat en del om ungdomars användning av nätet som en ny social arena för flirt och relationsskapande, så är detta nytt för mig. På nätet kan jag skapa en egen avatar; Jenny, och besöka forsknings- och informationscenter i den digitala världen. Hemifrån kan jag koppla upp mig och hålla eller medverka i föreläsningar via videokonferenser. Häftigt, även om tekniken ibland fortfarande kan vara lite knagglig. Kanske kan detta vara ett sätt att nå ännu fler masterstudenter i sexologi till det nya programmet som jag undervisar på? Funderingar, visioner och tankar om teknik, människor och relationer...


Nej, nu till datorn och det klassiska skrivandet av ännu en artikel.... I word format. Som Lotta. Hemifrån. Men imorgon är det dags för Malmö igen och ännu ett undervisningstillfälle face-to-face med studenterna!


Och från Malmö kommer ju den supermusikaliske och häftige Timbuktu!




Kommentarer
Postat av: Elza

Kul att du bloggar, Lotta! Du har verkligen ett superintressant område, så din blogg behövs.

2008-05-28 @ 20:21:55
URL: http://kulturer.net/blog
Postat av: Lotta

Tack ska du ha - roligt med feedback!

2008-05-29 @ 17:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0