Ska vi gå hem till dig eller hem till mig, eller var och en hem till sitt?

Igår kväll var det dags för Magnus Uggla. I en hast bestämde vi oss för att "Lets go, lets go, lets go, lets go, lets go ner på stan...". Är det trettio år sen han kallade på oss sist?;-) I vilket fall; nu var det en ny generation som diggade och kunde alla texterna tillsammans med oss äldre. Och han såg exakt likadan ut.

Ett kapitel i min avhandling "Får jag lov? " har samma namn som Ugglas klassiska ballad. Det är en analys av kärleksmöten och mötesplatser och dess ramar för unga med intellektuella funktionsnedsättningar. Jag intervjuar bland annat en man som arbetar på danser som riktas till med ungdomar funktionsnedsättningar. Han säger:

"För det står ju en buss och väntar och det går liksom inte att åka med "fel" buss hem.... och då tänkte jag: "Hur sjutton skom dom kunna? Och sen står föräldrarna och väntar vid station! Hur kul hade jag tyckte det var om mamma stod där och vcäntade när jag hade varit på dans som ung?? Nej, här tar man dom under armemm och går hem!"

Igår kväll träffade jag en av "mina" gamla elever från särskolan. Magnus Uggla är en av hans stora idoler. Vi blev lyckliga båda över att återse varandra, och att göra det vid ett sådant högtidstillfälle!



Och det regnade igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0