Levande böcker

Igår startade Malmöfestivalen med en massa olika uppträdanden, matupplevelser och kulturevenemang runtom i innerstan. För första gången medverkar Malmö högskola med spännande utbud hela veckan i  ett eget tält. Fredagen gick under kärlekens tema och på Lördagsplan (strax bakom stadsbiblioteket) fanns möjlighet att samtala med forskare från högskolans om deras böcker om bland annat mäns föräldraskap, idrott och maskulinitet och sexualitet och islam. Dessutom fanns en kärleksverkstad där barn kunde pyssla och göra egna kärleksfulla konstverk.

För min del mötte jag en kurator från särskolan, en studievägledare från gymnasiet, en svensk filmregissör nyss tillbakaflyttad från danmark och en representant från en swinger-club! Diskussionerna utgick från mina böcker om funktionshinder och sexualitet, internet och sexualitet och sexualiseringen av det offentliga rummet.

Tänk så kul det är att få frågor som: Vad är det du vill med din forskning? Vilka vill du nå med det du skriver? Varför forskar du om kärlek och sexualitet? Och att möta människor som har fångats, berörts eller använt det jag skrivit är en härlig känsla! Det är också därför jag är så intresserad av s.k. tillämpad forskning, med en tydlig koppling mellan forskning coh praktik.



Och vad svarade jag? Det ska jag berätta sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0